|
MKNŽ Ilirska
Bistrica, sobota, 13.05.2000:
Psycho-Path
so od samih začetkov, ti segajo v leto 1993, če se
naslonimo zgolj na ime Psycho-Path, zavedno izbrali
drugačno glasbeno pot. Takrat so nosilni člani skupin Psihopati
in T.S.F.W.?, "opremljeni" z bogatimi
koncertnimi izkušnjami, pridobljenimi v avstrijskih in
madžarskih klubih, pričeli graditi na psihoradikalnem
in naelektreno inteligentnem, hrupno kitarskem zvoku.
Upravičeno vztrajanje Meli (vokal), Jerneja
aka Henryja (kitara), Denisa (kitara), Mateja
(bobni), Janeza (bobni) in zvočnega upravljalca Štefana
na svoji poti, se je danes, sedem let kasneje, izkazalo
kot upravičeno in edino pravilno.
Slovenski
rokerji so posebni v dojemanju glasbene širine, imajo
osebnost, ki jo premorejo redki, ter izostren smisel za
minimalizem, ki je vedno prisoten v glasbi, in še
posebej v grafični podobi naslovnic ter na spremnih
tiskovinah. Ustvarjajo poglobljeno, skoraj filmsko
glasbo, ki pa je vse prej kot pompozna ali spektakularna.
Kot nalašč za "plesno predstavo" Terminal"
(istoimenski v živo posnet album bo izšel pomladi leta
2000), ki je po samozaložniških podvigih - izdaji
albumov "Jiu Jitsu" (1997) in "Autoerotic"
(1999) - njihov tretji glasbeni projekt in verjetno tudi
največji glasbeni izziv doslej. Govora je seveda o
glasbenem sodelovanju in živi spremljavi rock skupine v
plesni drami, ki se dinamično odvija v zaprti kocki iz
pleksi stekla. Kmalu tudi na gostovanju po Evropi! V
sedmih letih intenzivnega delovanja so si prislužili
številne lovorike in priznanja (večkratni dobitniki
nagrade naj rock bend v Sloveniji - leto 1997 in 1999),
pesmi imajo objavljene na številnih kompilacijah doma in
na tujem, v lastni režiji so posneli dva video spota
(Dehydrated in United Fuckers), nedavno so na 35 mm
filmski trak ovekovečili tretji videospot - pesem No-Fi
(režija Iztok Zupe, avtor videospota frakcije Laibach
300.000 Verschiedene Krawalle), pripravljajo se na
snemanje spota za pesem Air Rager v katerem kot
gostujoči vokal sodeluje Scott McCloud iz skupine
Girls Agains Boys, ki je tekstovno sodeloval tudi
pri odmevnem projektu Terminal.
Psycho-Path
so nastopali s številnimi priznanimi skupinami (Faith No
More, Come, Girls Against Boys,..), izpeljali so tri
uspele centralno evropske klubske turneje, imeli več
pomembnih festivalskih nastopov (Beach Bum - Italija,
Pepsi Sziget - Madžarska, A&M - Hrvaška, Westfalen
festival - Nemčija, Q-Pop festival - Nemčija, Voice Of
Art - Nemčija, Hangar-fest - Avstrija, Broadhamma -
Avstrija..) ter si nabirali izkušnje s sodelovanjem pri
številnih projektih z Američani (Playboy, firma Mentos
in nenazadnje USGIGTV - s spotom Dehydrated so osvojili
prvo mesto!). Opaženi so bili tudi na nedavnem Demo
Listening sessionu v okviru Westfalen festivala iz
Dortmunda, kjer so v konkurenci alter rock skupin zasedli
tretje mesto. Zatorej ni pretirano spoznanje, da so s
Psycho-Path v Sloveniji, kjer so bili doslej glavni
glasbeni izvozni produkt elektro skupine, dobili čvrsto
rock skupino, ki s pomočjo dobrega prijatelja in
producenta Hannesa Jaecka alias J.Kella gradi
doživeto in izpovedno kitarsko glasbo, dramatično in
zapeljivo obenem. Če vam izdamo, da je skupina še vedno
brez založniške pogodbe, nam boste samo pritrdili, da
gre še za eno od tistih dobro varovanih rokerskih
skrivnosti v Evropskem glasbenem prostoru. Naj bo
Psycho-Path razkritje novega tisočletja!
Od
spogledovanja in zapeljevanja do vzburjanja:
1993 - ustanovni člani Psihopat in T.S.F.W. se združijo
v Psycho-Path
1995/96 - Psycho-Path nastopijo na krajši poslovilni
turneji hamburških Kastrierte Philosophen po Sloveniji,
Avstriji in na Madžarskem, kjer dve leti zapored igrajo
tudi na festivalu LMS. Pri nas igrajo na Novem rocku'95,
gostujejo v oddaji Izštekani na Radiu Študent, se v
okviru oddaje predstavijo v klubu Dakota, gostujejo v
Beogradu, se uvrstijo v tekmovalni del na puljskem
festivalu A&M festival in so predskupina Zeni Geva
(MKNŽ, Ilirska Bistrica) ter Girls Against Boys (K4,
Ljubljana).
1997 - izdaja prvega albuma "Jiu Jitsu", ki je
proglašen za album meseca v oddaji Studio City (TV
Slovenija), nastop na Beach Bum Rock festivalu pri
Benetkah v Italiji (nosilci manjšega odra), dve klubski
turneji po Avstriji, Nemčiji in Švici, festivali v
Avstriji, Sloveniji in Nemčiji, predskupina Faith No
More v Ljubljani.
1998 - naj rock skupina in "Jiu Jitsu" rock
album leta 1997 po izboru Radia Študent, MARŠ, oddaje
Studio City (TV Slovenija) in oddaje Pomp (TV Slovenija),
priznanje občine Lendava za dosežke na področju
kulture in promocije občine v Sloveniji in na tujem,
nastop na A&M festivalu v Pulju in na največjem
vzhodnoevropskem festivalu Pepsi Sziget'98 v Budimpešti
na Madžarskem (glavni oder), Psycho-Path prispevajo dve
pesmi z albuma "Jiu Jitsu" za Playboyjevo TV
serijo "Playboy's behind closed doors -
Swinging", klubska turneja po Avstriji in Nemčiji s
skupino Sans Secours, Meli odpela družno z Uwejem (bas
kitara) pesem "I See the Sun", ki izide na
novem izdelku skupine Sans Secours "Reverb"
(Community/Virgin).
1999 - plaketa Mestne občine Murska Sobota ob slovenskem
kulturnem prazniku za pomembne dosežke na področju
kulture v zadnjih dveh letih, tretja nagrada v natečaju
"Airwaves: The Free Radio Promotion Contest"
kanadske družbe Music Media Network, ki je bil
organiziran na spletnih straneh omenjenega podjetja,
sodelovanje Psycho-Path s priredbo Police
"Synchronicity II" na kompilacijskem CD-ju
"May You be with the Force" založbe Dolores
Rec., ta pa zaradi zapletov pri pridobivanju avtorskih
pravic in dogovoru glede izida pri pravnih zastopnikih
članov skupine The Police vse do danes ne dočaka
izida., obširna klubska in festivalska turneja ob izidu
albuma Autoerotic po Sloveniji, sodelovanje v projektu -
festivalu Gamma Pop, ki julija gostuje po Italiji, v
okviru le-tega nastopijo na Beach bum festivalu
(Benetke), Supersonicu (Faenza) in Scandelara Rock
(Bologna), nastop na največjem slovenskem rock festivalu
Rock Otočec, nastop na dveh pomembnih avstrijskih
festivalih: Broadhamma in Ilz, a kategotiji alter rocka
so na Demo Listening Sessionu v okviru Westfalen
festivala v nemškem Dortmundu uvrščeni na tretje
mesto, v drugi polovici leta 99 se posvetijo snovanju
avtorske glasbe (pri tekstih aktivno sodeluje tudi pevec
in kitarist ameriške skupine Scott McCloud in za pesem
Air Rager posodi tudi svoj glas) za plesno dramo Terminal
avtorja in koreografa Matjaža Fariča, v kateri tudi
nastopajo v živo, predstava je premierno predstavljena v
Murski Soboti in Cekinovem gradu v Ljubljani, preseli se
v Linhartovo dvorano Cankarjevega doma, kjer je še vedno
na sporedu (vsega skupaj je doživela že več kot deset
ponovitev), skupina s svojim stalnim producentom J.Kellom
v živo posname decemberske predstave - stečejo tudi
priprave na miksanje in na izdajo v živo posnetega
albuma Terminal, v decembru je posnet tudi tretji
videospot za pesem "No-Fi" (režija Igor Zupe,
so-produkcija Studio Arkadena), je prvi slovenski
glasbeni videospot posnet na 35 mm filmski trak, poleg
uspehov Psycho-Path na spletnih straneh Mp3 in Vitaminic
ter USGIGTV, bo ravno videospot No-Fi najbolj vznemiril
slovensko javnost.
2000 - ponovno naj rock skupina in "Autoerotic"
rock album leta 1999 po izboru Radia Študent in MARŠ,
"Dehydrated" postane videspot leta'99 na
ameriški na spletnih straneh delujoči USGIGTV, pesem
"No.-Fi" je uvrščena na več kompilacij,
poleg Genetic Mutations II (Skandinavija, V.Briranija) in
Demo Listening Session (Nemčija) tudi na kompilacijsko
izdajo vodinega nemškega alter rock magazina Visions
(naklada 75.000 izvodov), stečejo priprave za gostovanje
predstave Terminal na tujem (Makedonija - Skopje, Belgija
- Bruselj, Avstrija - Dunaj,..) in izid tretjega albuma
Terminal,…
Zavoljo
albuma "Autoerotic" tudi samovzburjanje poslej
ni več to, kar je bilo!
|